Vergoeding

Of u voor vergoeding in aanmerking komt, hangt van een paar dingen af.
Er wordt onderscheid gemaakt in;
Indicatie (Chronische aandoening/ niet chronische aandoening)
Leeftijd ( jonger dan 18 jaar / ouder dan 18 jaar )

Chronische aandoening
Een chronische aandoening is een langdurige aandoening, die beschreven moet staan in ‘ de lijst Borst ‘ chronische aandoeningen. Of een aandoening wel of niet chronisch is, staat los van de duur van de klachten.

jonger dan 18 jaar
Dan worden alle behandelingen vergoed uit de basisverzekering. U hoeft geen eigen risico te betalen.

18 jaar en ouder
Dan wordt het als volgt onderverdeeld

De eerste 20 behandelingen worden vergoed uit uw aanvullende verzekering ( afhankelijk van uw pakketkeuze) Indien uw aanvullende verzekering niet toereikend is, of u heeft geen aanvullende verzekering, dan komen de eerste 20 behandelingen of een deel van deze behandelingen voor uw eigen rekening.

Vanaf de 21 ste behandeling wordt alles voor de duur van de betreffende chronische machtiging vergoed uit de basisverzekering. Houdt wel rekening met het eigen risico. Deze wordt er eerst weer vanaf gehaald, indien deze nog niet voor andere zorg is verbruikt.

Let op; het eigen risico loopt per kalenderjaar af. Loopt uw machtiging na 1 januari door, dan dient u opnieuw het eigen risico te betalen.

Niet Chronische aandoening
Jonger dan 18 jaar
Inden u jonger dan 18 jaar bent en voor fysiotherapie in aanmerking komt, worden maximaal 18 behandelingen vergoed uit de basisverzekering

18 jaar en ouder
De behandelingen worden vergoed uit de aanvullende verzekering. Afhankelijk van welke aanvullende verzekering u heeft, is hoeveel behandelingen u vergoed krijgt.
Bent u niet aanvullend verzekerd of heeft u het maximum aantal vergoedingen bereikt, dan zijn de kosten van de behandeling voor eigen rekening en gelden onze eigen tarieven. (zie tarieven)
Let op; U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor deze vergoeding. Wat buiten onze eigen praktijk aan behandelingen gebruikt is, daar hebben we geen inzicht in. Hiervoor moet u zelf contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

Fysiotherapie Echteld heeft met alle verzekeraars m.u.v. zorg en zekerheid een contract. De behandelingen worden rechtstreeks bij uw verzekeraar gedeclareerd. Voor behandelingen die niet door uw verzekeraar worden vergoed, krijgt u van ons een nota thuisgestuurd.